Sunday, October 10, 2010

- LeLaki Dan Ego -

BenarKah Lelaki dan Ego sangat akrab hubungannya??? hurmm.. sememangnya begitulah. Petang tadi sewaktu aku pulang ke Usm, sepupuku ada mengatakan bahawa lelaki dan ego adalah saling memerlukan. Walhal sepupuku itu ialah seorang Lelaki.. hurmmmm...nampak nya memang benarlah statment sesetengah pihak yang menyokong pendapat ini.



Sepupu aku ada menyatakan bahawa ada lima perkara yang akan diuji oleh seseorang lelaki itu dalam memilih pasangan hidupnya. Pertama lelaki akan menguji tahap cemburu wanita. Kedua, menguji tahap kesabaran wanita. Ketiga, menguji tahap kelakuan wanita. Keempat, menguji sejauh mana wanita itu mampu berkongsi suka duka bersamanya. Dan Kelima, menguji wanita tersebut dengan membawa wanita itu bertemu dengan kedua orang tua nya. Jika dilihat kelima-lima aspek ujian ni..pastinya keegoaan lelaki ada terselit di setiap peringkat ujian itu. Dan KeBeralahan wanita pastinya terserlah.. hurmmm.... benarlah wanita yang selalunya beralah dalam banyak hal...jika dilihat dalam hubungan percintaan aku dan si dia..aku juga merasakan hal yang sama..iaitu aku lebih banyak mengalah dalam memelihara hubungan ini... Tapi...perlu juga diingat.. Ego lelaki juga boleh Tercair dengan keikhlasan wanita..~~ =)

~eyda~

2 comments:

  1. yeke wey ko selalu beralah?hahahahah..bkn ko ego jga ke?hehehhe

    ReplyDelete
  2. ahahhaa...Ego jugak kadang2~ berLawan~ Ego tp saYangg bebe~ =)

    ReplyDelete