Wednesday, April 18, 2012

- TIMUN - KuLit canTik & HaLus -

Wah! hari ni saja nak update tentang kecantikkan pulak. Pejam celik pejam celik dah genap setahun saya bergelar "penganggur terhormat" !! huh? hormat lar sangat... ehhheee.. anyway dalam duk saja ni banyak masa di luang tuk belajar cara menjadi "suri rumah" yang berjaya. cewah !! =) anak perempuan la katakan... so kena tahu la sikit sebanyak tentang dunia "suri rumah" ni.

Dalam duk godek-godek internet ni, selain ber "pesbuk" saya ada juga cari sikit-sikit ilmu tentang perubatan tradisional ni. Al maklumlah... perempuan dan kecantikkan memang tak boleh dipisahkan. so nak beli barang kecantikkan seperti krim bagai memang tak mampu lah. sebab kerja pun belum lagi. so nak cantik jugak try lah cara tradisional yang jimat lagi berkesan ni. heeheee...

KULIT KAYU MANIS. berdasarkan banyak entri yang saya baca, kulit kayu manis ni mampu menghilangkan parut jerawat, bintik-bintik hitam, dan mencegah jerawat. so nak cantik lah katakan. alang-alang muka tengah ada bekas jerawat..saya pun dengan beraninya menepek kulit kayu manis yang dah dilumat ke muka. wah !! baru 2 malam saya pakai nak apa tahu hasilnya??? kulit saya terbakar dan lebam !!!! heheeee... so after dah jadi mcm tu. i terus stop using da kulit kayu manis. namun, saya tetap tak lemah semangat! nak tahu apa saya buat after muka jadi lebam??? nah ini dia...

TIMUN

Haaaa.... ini dia bahan yang sangat membantu saya untuk memulihkan semula kulit muka yang lebam hasil cubaan saya menggunakan kulit kayu manis. TIMUN bukan saja membantu memulihkan kesan lebam akibat terbakar di muka. malah TIMUN juga telah menjadikan kulit muka saya semakin licin, lembut, dan pori-pori muka pun semakin mengecil.. wah!!! sungguh teruja saya di buatnya. nak tahu berapa lama saya mencuba MASKER TIMUN ni..?? hanya dengan penggunaan 3 kali masker TIMUN di tepek ke muka, akhirnya kesan lebam tadi telah bertukar menjadi kering, dan mengelupas. akhirnya, ALHAMDULILLAH... kulit muka saya telah kembali pada asalnya dan semakin lembut... malah pori-pori juga semakin mengecil..!!

So sudah terbukti TIMUN bukan saja sedap di makan bersama sambal belacan, malah sangat elok untuk kulit muka... sekarang saya telah menjadikan MASKER TIMUN sebagai amalan hidup saya. Selain masker timun, masker TELUR juga sangat elok untuk kulit muka. wah..!!! sekarang nak kulit muka cantik tak perlu berbelanja mahal... Dah terbukti amalan tradisional ni sangat berguna dan berhasil. so cubalah ya!! rasakan sendiri kenikmatannya..!! heeheeee 

so, ni sajalah pengalaman yang dapat di kongsi untuk hari ini. nak cari banyak petua lagi ni. eheee~ ok tadaa..~

-wasalam-







No comments:

Post a Comment